Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

Günübirlik Çanakkale Ziyareti

July 2 2016 , Written by Gallipoli Tours

09:45 Çanakkale-Kilitbahir hattını kullanarak Avrupa yakasına geçiyoruz. İlk durağımız Kurmay Yarbay Mustafa Kemal’in karargah noktası olan Bigalı Köyü. Rehberimizden bölge hakkında bilgimizi aldıktan sonra Köy müzesini ve Atatürk Evini ziyaret ediyoruz ve çay-kahve molası veriyoruz. Mola sonrası Büyük Anafartalar Köyüne devam ediyoruz Anafartalar Şehitliğini görerek Arıburnu yarlarına, Anzak Tören alanına gidiyoruz çıkarma sahilini yakından görüyoruz ve fotoğraf molası veriyoruz. Mola bitiminde Kanlısırt -Kırmızısırt üzerinden 57. Alay şehitliğine devam ediyor ve ziyaretlerimizi gerçekleştiriyoruz. Kuzey cephesindeki son durağımız savaşın kırılma anlarının yaşandığı Conkbayırı olacak. Yeni Zelanda Anıtı - Türk siperleri – Nazif ÇAKMAK Şehitliğini ziyaret sonrası öğle yemeğini almak üzere Alçıtepe Köyüne gidiyoruz. Yemek sonrasında Çanakkale Şehitler Abidesini ve tören alanını ziyaretle gezimize devam ediyoruz. Morto Koyunu görerek Fransız Mezarlığına gidiyoruz. Fransız Anıtını ve mezar alanını fotoğraflayarak Yahya Çavuş Şehitliğine gitmek üzere yola çıkıyoruz. Ertuğrul Tabyası - Seddülbahir Kalesini görüyor şehitlik ziyareti sonrasında Seyit Onbaşı’nın görev aldığı Rumeli Mecidiye Tabyasını – Seyit Onbaşı Anıtına hareket ediyoruz. Rehberimizden Boğaz Muharebelerini dinliyoruz ziyaret ve fotoğraflama için serbest zaman veriyoruz. Zaman bitiminde Namazgah Tabyası, Kilitbahir Kalesi’ni görerek feribota gidiyoruz.
Başka bir turda görüşmek üzere vedalaşıyoruz…